Skydning

Skydning har været en fast aktivitet i foreningen siden 1921. – Siden år 2000 har foreningen haft egne skydebaner, alt ti 15-meter indendørs baner, der er indrettet i sidefløjen til Marinestuen.

Der afholdes træningsskydning hver onsdag aften i tidsrummet kl. 19.00-22.00.

Herudover deltager foreningen i en række faste, årlige konkurrenceskydninger :

• Den årlige Landsskydning mellem landets Marineforeninger, - der afholdes på skift rundt i landet. – Landsskydningen har 2 gange, i 19?+ og 19?+. været afholdt i Ebeltoft.
  • Den årlige Distriktsskydning mellem marineforeningerne i Marineforeningens Distrikt X (Ebeltoft, Grenaa, Horsens, Randers, Samsø, Skanderborg, Viborg og Århus).
  • Den årlige, Landsdækkende Hjemmebaneskydning mellem landets Marineforeninger. Her skyder de respektive foreningers skytter på egne baner, hvorefter skiverne indsendes til central bedømmelse.
  • Den årlige, indendørs Fællesskydning mellem foreninger i Ebeltoft (Ebeltoft Skytteforening, Våbenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn, Ebeltoft Borgerlige Fugleskydningsselskab,  Flyverhjemmeværnseskadrille Djursland og Ebeltoft Marineforening). – Denne skydning afholdes hvert år på Marineforeningens baner ved Marinestuen.
  • Den årlige udendørs Fællesskydning mellem foreninger i Ebeltoft (samme foreninger som ved den indendørs Fællesskydning). – Denne skydning afholdes på Skytteforeningens udendørs baner ved Elsegårdevej.
  • Den årlige ”4-kant-turnering” mellem Marineforeningerne i Århus, Randers, Grenaa og Ebeltoft. – Afholdes på skift med hver af de deltagende foreninger som vært/arrangør.

Læs mere om Skyttelauget her.