Klik på det årstal, du gerne vil se billeder fra

16. december 2015:
Juleskydning

- med indledende "onsdags-forjul" (fællesspisning af ribbensstegn & medisterpølse med rødkål og brunede kartoftler.
Hovedskydningen: Nr. 1: Bent Olsen & Jørn Mortensen. - Nr. 2: Tove Mortensen & Jens Høj. - nr. 3: Tom Skarritsø & Christian Koudal.
Dameserien: Sille Mortensen & Lisbeth Christensen
Klik på det enkelte billede for at se det i stor størrelse:

13. december 2015:
Juleskafning på Fregatten Jylland

10. oktober 2015:
Åbning af årets Ebelfestival
Traditionen tro medvirkede Slupkoret ved åbningen af årets Ebelfestival. - Samtidig havde "flaggasterne" travlt med opsætning og nedtagning af flagalléen alle dagene.

26,. september 2015:
Slupkoret underholdt ved plejecentret "Lyngparken"s høstfest (Knebel)
Vi lader billedet tale for sig selv.

13. september 2015:
Årets firkant-skydning

Afholdt på vore baner ved Marinestuen. - Resultater:
Holdskydning:
Nr. 1: Ebeltoft, Hold  3, 437
         (Jørn Mortensen, Gunnar Christensen, Mikkel Brøgger)
Nr. 2: Ebeltoft, Hold 2, 432
         (Pia Skarritsø, Tom Skarritsø, Flemming Kristensen)
Nr. 3: Randers, Hold 2, 429
         (Gunnar kristensen, Jørgen Steffensen, Niels Hvidkjær Høeg)
Holdskytter:
Nr. 1: Gunnar Christensen, Ebeltoft, 148
Nr. 2: Jørgen Steffensen, Randers, 147
Nr. 3: Clayus Sørensen, Grenaa, 144/4x
Nr. 4: Jacob Duelund, Aarhus, 144/2x

15. juni 2015:
Valdemarsfest i Gerenaa
Klik på det enkelte fot for at se det i stor størrelse:

01. juli 2015:
Sommerskydning med grill og terrassehygge

05. maj 2015
Kranselægninger i anledning af 70-årest for Befrielsen efter den tyske besættelse 1940-45

I anledning af 70-årsdagen var "den traditionelle højtidelighed" ved mindestenen på Havnen - som altid hvert 5. år - udvidet til at omfatte kranselægninger ved mindestene og gravsteder i hele den tidligere Ebeltoft Kommune.
Der startedes ved foreningens egenn mindesten på Havnen, hvor kransen blev lagt af formand Erich H. Franzen. Ved graven på Dråby Kirkegård for den ukendte engelske flyver, der ligger begravet der, blev kransen lagt af Flyverhjememværnseskadrille 275 Djursland. Ved graven på Hyllested Kirkegård for de to ukendte engelske flyvere blev kransen på vegne af Våbenbroderforeningen for Balle og Omegn lagt af Jan Birk fra Vaabenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn. Vedb "Frihedskæmpermonunmentet" i Drammelstrup blev kransen lagt af Anders Thue Jørgensen fra Ebeltoft Borgerlige Fugleskydningsselskab. På Tved Kirkegårs blev kransen på Flying Officer R.G. Bradley, Canadian Airforce lagt af æresmedlem af Vaabenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn, Ole Bisp. R.G. Bradley omkom den 27. augist 1941, kun 21 år gammel. På den lokale modstandsmand Vagn Holst's grav på Helgenæs Kirkegård blev kransen lagt af kompagnichef Ole Loumand fra Hærhjemmeværnskompagnin Djursland. Vagn Holst faldt i ildkamp med tyskerne ombord på Storebæltsfærgen den 5. december 1944.
Efter kranselægningerne blev der alle steder blæst "Last Post#"
Som det fremgår af billederne, var det et forfærdeligt vejr med regn og blæst, men de brave flaggaster og fanebærere trodsede vejrguderne og gennemførte - naturligvis - højtideligheden i fornemste stil
Klik på det ernkelte foto for at se det i stor størrelse:

28. marts 2015:
Foreningsmesterskab
(skydning)

"Åben klasse": Nr. 1: Jørn Mortensen, 199, - Nr. 2: Tommy Schmidt: 198, - Nr. 3: Steen Zacho, 197.
"Lukket klasse": (efter omskydning) Nr. 1: Bent Olsen v. Steen Zacho: 30/1x40/1x. - Nr. 2: Gert Agger v. Jørn Mortensen: 30/1x - 40/0x - Nr. 3: Steen Zacho v. Carl Erik Schmidt, 30/0x.
Bedste resultat i forhold til eget gennemsnit af 5 træningsskydninger: Nr. 1: Bent Olsen +2,3 = 147 ctr. 145,8 - Nr. 2: Carl Erik Schmidt: + 1,6 = 149 ctr. 148,4 - Nr. 3: Erik Lyager: - 0,8 = 143 ctr. 145,8
Pokaler:
Bedste resultat af 5 træningsskydninger  med anlæg:Steen Zacho, 150
Bedste resultat af 5 træningsskydninger uden anlæg: Jørn Mortensen, 149,6
Det af Per Brønner udsatte sølvfad for bedste resultat ved Distriktsskydningen:  Steen Zacho, 148/6x.

07. marts 2015:
Årets Fregatskydning - Jens Høj ny Fregatkaptajn

1. Store Bram: Niels Mikkelsen v. Jørgen Nyhuus
2. Fore Bram: Tommy Schmidt, eget skud
3,begginen: Arne Sørensen v. Erik Lyager
4. Store Mærs: Preben Holst v.- Flemming Kristensen
5. Fore Mærs: Bent Olsen, eget skud
6. Blændsej: Svend Rasmussen, eget skud
7. Mesan: Carl Erik Schmidt v. Claus Thuesen jensen
8. Storsejl: Lars Bolvig, eget skud
9. Fok: Peter Brøgger v. Kjeld Thejl
10 Krudtkammer: Jens Høj eget skud - og dermed Fregatkaptajn
1. Skyttepræmie: jens Høj
2. Skyttepræmie: Lars Bolvig

Fregatskroget til sidste års Fregatkaptajn, Vagn Lassen

26. februar 2015:
Generalforsamling

50-årstegn til Tommy Schmidt, 40-årstegn til Niels Koefoed hansen, poul C.D. Sørensen og Peter Basse. 25-årstegn tilBørge Frederiksen, georg Sand,  og Frank Heede.
Søren Basse tildelt Marineforeningens Hæderstegn i sølv og Tommy Schmidt tildelt Skyttelaugenes Hædersteg. Og som "rosinen i pølseenden": TOMMY SCHMIDT UDNÆVNT TIL ÆRESMEDLEM !

16. februar 2015:
Årets Slupsejlads
Admiral: Erich H. Franzen, bådsmand: Frank Heede.