Koncert med Prinsens Musikkorps

I den tidligere Ebeltoft Kommunes levetid kom Prinsens Musikkorps - dengang Prinsens Livregiments Musikkorps - hvert år til Ebeltoft den første fredag i august og gav en koncert på Torvet. Den "betaling" musikkorpset fik herfor, var, at de bagefter blev inviteret på frokost i kantinen på Rådhuset.

Ved kommunesammenlægningen i 2007 gled dette imidlertid (som så meget andet) ud. -

Det fandt man i Ebeltoft Marineforening som et kulturelt tab, og foreningens bestyrelse kontaktede derfor Vaabenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn og Ebeltoft Handelsstandsforening og spurgte, om vi tre foreninger i fællesskab skulle forsøge at genoplive denne tradition, der havde glædet så mange både fastboende og gæster.

De sagde de to foreninger straks ja til.

Derfor har disse konmcerter igen siden 2008 kunnet opleves på Torvet i Ebeltoft hvert år i august måned, - til stor glæde for byens borgere og gæster. Normalt overværes koncerterne af ca. 300 tilhørere.

Efter koncerten inviteres musikerne nu på frokost i Marinestuen i stedet for på Rådhuset, - hvilket det er vort indtryk, at de absolut ikke er utilfredse med.