Aktuelt nyt

Klik på det emne, du gerne vil se mere om

18. maj 2019:
Godt og veltilrettelagt sendemandsmøde i Randers.

Ny landsformand, Steen Engstrøm, - MTUD redaktør Leif Mortensen, udnævnt til æresmedlem af Danmarks Marineforening - afgående landsformand Jens Ole Løje Jensen udnævnt til æresmedlem af De Danske Forsvarsbrødre.
Læse mere og se billeder fra det stemningsfulde og succesrige sendemandsmøde
her.

11. maj 2019:
Overskuddet fra årets Slupsejlads doneret til Veterabnskibet "Skødshoved". - Læs mere her.

09. maj 2019:
"Fregattens Dag", - markering/højtideligholdelse af 155-års dagen for sejren i Slaget ved helgoland, 9. maj 1864. Læs mere her.

05. maj 2019:
Markering af 74-året for Befrielsen efter den tyske besættelse, 1940.-45. - Læs mere her.

Genudgivelse af mindehæfte om Flådens Sænkning
den 29. august 1943

I forbindelse med mindehøjtideligheden den 29. august - på 75-årsdagen for Flådens sænkning den 29. august 1943 - genudgav Fregatten Jylland og Ebeltoft Marineforening - med tilladelse fra Danmarks Marineforening det mindehæfte, som Danmarks Marineforening 25 år tidligere (ved 50-årsdagen) havde udgivet med 24 øjenvidneskildringer fra Flådens Sænkning den 29. august 1943, - Mindehæftet han købes i Marinestuen og i Fregatten Jyllands butik formedelst 50,- kr.

Se mindehæftet her.

Generelt 2019
Modelskibsudstilling ved Fregatten Jylland

Den 11. februar 2018 åbnede en modelskibsudstilling - "Modeller på podier" - i Fregatten Jyllands udstillingshal.

Udstillingen omfatter en lang række modelskibe og enkelte andre historiske effekter, udlånt af flere af landets marineforeninger. - Alene Ebeltoft Marineforening har udlånt 4 modelskibe samt lanternen fra "ME 1016", "Jappes mine" og maleriet af Fregatten Jylland i indsejlingen til Ebeltoft Vig.

Udstillingen løber frem til den 31. december 2019. - Et besøg kan afgjort anbefales.