Kommende arrangementer

21. september 2019:
"Musikken indtager Fregatten Jylland"

Irsk musik mellem kanoner og tovværk
Gruppen Craobh Leitir Ceaninn fra Donegal i det nordvestlioge Irland giver koncert på Fragetten Jylland. - Se pressemeddelelse her.

25. september 2019:
Musikken indtager Fregatten Jylland

Musikalske sømandshistorier fra Aarhus
Den musikalske fortælling om sømanden Christian Frakenberg udfoldes af "Musikeum", bestående af fem af Aarhus' "upcoming musikere". - Læs pressemeddelelse her.

05. september 2019:
Den Nationale Flagdag for danske udsendte i international tjeneste og veteraner

Vaabenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn og Ebeltoft Marineforening står igen i år - selvfølgelig - som arrangør af højtideligheden og arrangementet på Den Nationale Flagdag. Det er i år 10 år siden, at Regeringen og Folketinget indførte den 5. september som national flagdag for vore udsendte. Arrangementet, der således i år afholdes for 11. gang, gennemføres med økonomisk støtte fra Syddjurs Kommune.
Se program-/sangblad og plakat
her.
Herunder nogle få stemningsindtryk fra tidligere års 5. september-arrangementer. Klik på det enkelte foto for at se det i stor størrelse.

15. september 2019:
Årets firkant-skydning

Den årlige firkant-skydning mellem Aarhus, Randers, Grenaa og Ebeltoft Marineforening afvikles i år den 15. serptermber med Aarhus Marineforening som arrangør.
Aarhus Marineforening skriver:

"Hej med jer.
Fra Skyttelavet i Aarhus kommer der lige en lille erindring så i allerede nu kan resevere dagen.Det er jo Aarhus der skal afholde 4-kant skydningen denne gang, og vi har lejet skydebanerne i Gøteborg Allé 11, 8200 aarhus N ( skytternes Hus )
Datoen er denne gang d. 15. september kl. 10.00.
Pogrammet for dagen udsendes senere.
En god sommer til jer alle fra Aarhus.
m.v.h. Kai Berg"
Vi siger tak for forvarslet til Aarhus og glæder os til en god dag og dyst i hyggeligt selskab "

26. september 2019, kl. 18.00:
"Sæsonen"s første kammeratskabsaften, - foredrag om "Jensens Opals"

Som altod er denne, sæsonens første  kammeratskabsaften, med ægtefæller/ledsager, ligesom enker efter afdøde medlemmer selvsagt også er meget velkomne. Traditionen tro indleder vi aftenen med fællesspisning, hvor der denne gang serves  Tapas til en pris á 125,- kr. pr. person. Excl. drikkevarer selvsagt. Disse købes til Marinestuens normale og særdeles favorable priser.
Efter skafningen gives ordet til "Jensens Opals",  der driver en opalmine i Australien og en butik her i Ebeltoft.
Se mere på side 8 i Kabysrygtet, august/september
her.