Kommende arrangementer

15. december 2020:
Julelys-tænding på Fregatten Jylland - og markering af 160-året for Fregattens stabelafløbning
Læs mere her.

Fregatinstitutionen har sendt en særskilt invitation til begivenheden, gældende for alle medlemmer af Ebeltoft Marineforening. Invitationen lyder:

Ebeltoft Marineforening v. formand Erich H. Franzen
Kære Erich
eg håber alt er vel hos dig, om end jeg kan se, at Marinestuen holder helt lukket i disse Corona-tider.
Som alle andre er vi også på Fregatten Jylland påvirket af restriktionerne, hvilket betyder at vi eksempelvis ikke kan festliggøre 160 året for fregatten Jyllands stabelafløb. Helt ubemærket kommer det ikke til at foregå, idet vi markerer 160 året med et kanonskud kl. 16.00, hvor vi også tænder lysene på fregatten.
Vi har i den forbindelse ”inviteret” Fregat-lauget til at komme at overvære markeringen, MEN understreget at man kommer som individuel gæst og at der ikke  vil være hverken officiel velkomst eller taler.
Vi åbner glasporten kl. 15.45, hvor interesserede er velkomne til at gå en lille tur inde på området og overvære kanonaffyringen samt lystændingen dog under hensyntagen til forsamlingsforbuddet på 10 personer, mundbind og afstandskrav. Denne mulighed vil jeg også gerne give Ebeltoft Marineforening, som jo gennem mange år har været en trofast samarbejdspartner.
Til orientering er I og Fregat-lauget de eneste, der ”officielt inviteres” og ”invitationen” er således forbeholdt jeres medlemmer.
Jeg håber derfor, at du vil viderebringe denne hilsen til jeres medlemmer, hvis nogle evt. kunne tænke sig at kigge forbi.

De bedste hilsner
Karin Buhl Slæggerup
Direktør
Tlf.: 20 43 72 54 - Mobil

D.S.I. Fregatten Jylland, S. A. Jensens Vej 2, 8400 Ebeltoft, Telefon 86 34 10 99.
www.fregatten-jylland.dk
iger hjerteligt tak for invitationen og håber, at mange af vore medlemmer har lyst til at lægge vejen forbi og opleve stemningen

Travaljeroninger hver onsdag aften, kl. 19.00

Fra og med onsdag den 11. juni og sæsonen ud er der travaljeroning hver onsdag aften kl. 19.00. - Vær ved Marinestuen allerede kl. 18.45, - dels så du kan hjælpe med at køre årer og redningsveste m.v. over, dels så du ikke risikerer at blive agterudsejlet. ALLE medlemmer er velkomne til at deltage. Man behøver ikke være øvet roer. Er du uøvet, lærer "de ganle" dig gerne "teknikken".

Ugentlige træningsskydninger

Fra og med onsdrne.ag den 11. juni genoptager vi de ugentlige træningsskydninger. Vi håber, at m,ange vil møde frem og både nyde og bidrage til det hyggelige samvær, - og få genopfrisket skydeflærdighedetnr

O.B.S.: Skydebanen er lukket i juli måned og første uge i august. Første træningsskydning efter sommerferien er onsdag den 12. august.