Kommende arrangementer

Hver onsdag, kl.19.00-21.00, skydning

Alm. træningsskydning. Kom og deltag og giv dig selv en god oplevelse i hyggeligt samvær. Du er velkommen til at tage familie (også børn/børnebørn) og en god ven med. De kan også få lov at prøve at skyde under kyndig instruktion. Deltag før/efter skydningen i det hyggelige samvær, - på de gode sommeraftener på terrassen og i de lidt køligere aftener indendørs i Marinestuen.

Medlemmer af Vaabenbrødreforeningen for Ebeltoft og Omegn og medlemmer af Danmarks Veteraner, herunder Veterancafé Djursland, er velkomne til at deltage i træningsskydninger i henhold til gældende bestemmelser.

Generelt:
Veterancafé den første mandag i hver måned, kl. 10.00-13.00 i Marinestuen.
Alle veteraner og tidligere udsendte er velkomne. Medlemsskab af Marineforeningen er ikke nogen betingelse

Første veterancafé i 2024 er mandag den 5. februar

Slupkoret holder øveaften i Marinestuen hver tirsdag kl. 19.00-21.00

Er du medlem af Ebeltoft Marineforening, og kan du lide at synge, så mød gerne op. Koret tager med glæde imod nye sangere.

Specifikke arrangementer :

25. april 2024:
Kammeratskabsaften - Lysbilledforedrag om egne oplevelser i Sirius-patruljen

Da det er den sidste kammeratskabsaften i "sæsonen" er arrangementet med ledsager og  indledende fællesspisning. Menuen er nu kendt: Det bliver dansk bøf med bløde løg, - og efter foredraget kommer "desserten" i form af varme hveder (det er jo "Store Bededagsaften, selvom den officielt er afskaffet. Hveder skal vi have !). Prisen, incl. hvederne er 100,- kr. pr. person (excl. drikkevarer, selvsagt).

Efter spisningen giver vi ordet til vort gode medlem Walther Gyldenløve, der for år tilbage var med i Sirrius-patruljen. Han holder et spændende lysbilledforedrag om oplevelserne i den barske grønlandske ødemark for at håndhæve dansk suverænitet. Vi er nogle saf "de gamle", der tidligere (2 gange) har hørt Walthers foredrag, og vi kan kun anbefale alle at komme og give sig selv - og ens "bedre halvdel - den oplevelse, det er at høre Walther fortælle.

Tilmeldcing til fællesspisningn er nødvendig og skal som sædvanlig foretages på den fremlagte tilmeldingsliste i Marinestuen.

05. maj 2024:
Markering af Danmarks Befrielse den 5. maj 1945

Vi mødes i marinestuen kl. 10.00 og går derefter i parade til mindestenen på havnen, hvor der holdes en kort tale, og lægges en buket rør-/hvide blomster. Derefter marcheres tilbage til Marinestuen for aftrædning, hvorefter foreningen er vært ved en kop kaffe i Marinestuen.
Alle er velkomne til at deltage. Ønsker man at gå med i paraden, bede vi om, at man møder i blazer m.v.

09. maj 2024:
"Fregattens Dag" - højtideligholdelse af 160-årsdagen for Slaget ved Helgoland, 9. maj 1864

I anledning "den runde dag" er Søværnet i år arrangør, hvorfor vi endnu ikke kender programmet. Nærmere følger, når vi kender det.

15. juni 2024:
Valdemarsfest og markering af Genforeningsdagen

Programmet er endnu ikke fastlagt, men vil følge det traditionelle mønster med Festgudstjeneste, hvor flag-/faneborgen føres ind i kirken under præludiet og efter Gudstjenesten marcherer med musik i spidsen gennem byen ad Overgade, Torvet, Juulsbakke, Nedergade, Søndergade og Havnevej til Marinestuen.
Her vil der være velkomst, fællessange, "Hovedtale", uddeling af flag og faner, unberholdning samt mulighed for at købe kaffe og kage eller grillpølser og diverse drikkevarer.
Nærmere følger, når detailprogrammet foreligger.
Hvis du vil give "et nap" med at sælge nogle af de små Valdemarsflag, så giv venligst et praj herom på e-mail: marineforeningen-ebeltoft@mail.dk. Det er jo ud fra overskuddet af salget af de små Valdemarsflag, at der skaffes penge til uddeling af flag og faner. Så lad os være med til at yde en indsats.
Sæt allerede nu kryds i kalenderen og giv dig selv og familien en god oplevelse.
Herunder et par stemningsindtryk fra tidligere års Valdemarsfester (klik på det enkelte foto for at se det i stor størrelse).