Ebeltoft Marineforening har mistet sit æresmedlem, Tommy Schmidt.
I en alder af 80 år gik Tommy fra borde den 26. oktober efter tre kvart års svær sygdom. Tommy udåndede i hjemmet hos hans og Margits plejedatter, jernatte, der, sammen med sin familie plejede og passede ham kærligt den sidstev svære tid. da Tommy blev sunget ud om aftenen samme dag, som han var gået bort, var der mødt over 50 personer op, heriblandt mange medlemmer af Ebeltoft Marineforening, der også paraderede med flaget.
Tommy blev bisat fra en fyldt Ebeltoft Kirke den 1. november ved en meget smuk højtidelighed, hvor han - der gennem 40 år har stået æresvagt med Dannebrog ved utallige bisættelser og begravelser - selv blev æret med en faneborg på 9 flag/faner fra det foreningsliv, som Tommy havde været så stor en del af.
Efter højtideligheden i kirken var Ebeltoft marineforening vært ved en mindesammenkomst i Marinestuen,der - ligesom kirken - var fyldt til bristepunktet af alle, der gerne ville sige det sidstev farvel til Tommy.

Se foreningens nekrolog her.

Se sognepræst Heidi Bisgaards utroligt smukke, rørende og meget personlige tale for Tommy her.

Se en kort billedkavalkade af Tommy "som vi husker ham" her,.

De to fotos til venstre er fra da Tommy blev sunget ud den 26. oktober. Over 50 mennesker var mødt frem, heraf flere medlemmer af Marineforeningen, der også paraderede med flaget. - De to fotos til højre er fra bisættelsen den 1. november, hvor Tommy blev æret med en flag-/faneborrg på 9 flag/faner, og hvor Slupkoret som postludium sang "Afmønstring", ligesom det var 6 mand fra Slupkoret, der bar kisten - Klik på det enkelte foto for at se det i storn størrelse.