Velkommen til

Ebeltoft Marineforening

16. april 2024:
TIRSDAGSTRÆFFET FYLDER 10 ÅR, - og det markeres med en god forårsfrokost på HM Dronning Margrethes fødselsdag, tirsdag den 16. april
Se mere
her og her

25. april 2014:
Kammeratskabsaften - "sæsonens sidste" med ledsagere og indledende fællesspisning samt lysbilledforedrag om egne oplevelser i Sirius-patruljen
Traditionen tro indleder vi aftenen med en hyggelig fællesspisning, hvor vi er velkomne til at tage "vores bedre halvdele" med. Menuen er her i skrivende stund endnu ikke kendt, hvorfor prisen herfor selvsagt heller ikke er det.
Efter spisningen giver vi ordet til vort gode medlem, Walther Gyldenløve, der i et lysbilledforedrag vil fortælle om sine egne oplevelse i Siriuspatruljen.
her

16.-17. marts 2024:
Forrygende godt Landsskyttestævne i Ebeltoft

Ebeltoft marineforening var i weekenden vært for Danmarks Marineforenings Landsskyttestævne 2024 med 110 deltagere.
På fotoet her ved siden af ses Ebeltofts bedste skytte, Jørn Mortensen, modtage sin præmie som såkaldt "holdskytte" (bedste skytte fra pgl. forening).
Læs mere og se flere billeder
er

29. februar 2024:
God og rolig generalforsamling. - Uwe Weissfeld udnævnt til æresmedlem

Om Besættelsen, 1940-45 :

Ved 40-året for Befrielsen, i 1985, udgav Ebeltoft marineforening et mindehæfte, hvor nogle af foreningens dalevende medlemmer fortalte om deres oplevelser i krigsårene: I Søværnet, i Handelsflåden, i allieretv tjeneste, i konvojsejlads på Murmansk og i den lokale modstandsbevægelse m.m. - Dette mindehæfte kan ses og læses her.

I anledning af 50-året for Den Danske Flådes sænkning ef egne skibe den 29. august 1943 udgav Danmarka Marineforening i 1993 mindehæftet "Sådan oplevede jeg 29. august 1943 - 24 øjenvidneskildringer".
Forud herfor havde Marineforeningen udskrevet en konkurrence blandt personel, der havde været med til at sænke Flåden. Konkurrencen blev vundet af orlogskaptajn Jørgen Juul Rasmussen, - daværende chef for Minedepot Dråby ved Ebeltoft, og medlem af Ebeltoft Marineforening.
Mindehæftet kan ses og læses
her.

O.B.S.  -  O.B.S. :

Har du kendskab til søfolk fra Ebeltoft og øvrige Djursland, der var såkaldte "krigssejlere" i allieret tjeneste 1939-1945 ? - Så vil vi gerne høre om det. - Læs mere her.

Senest opdateret 27. marts 2024